Friday, March 12, 2010

In asteptare...




Ca in fiecare iarna de pana acum, la vazul primilor fulgi de nea care cadeau cu pasi repezi, acoperind casele, pamantul,copacii si vazand cum intregul oras capata o noua infatisare perfecta pentru o iarna ca in povesti am avut o scilipire in privire. Un zambet. Un sentiment placut. Amintirea iernilor de mai demult … a plimbarilor cu sania, a ingerasilor facuti in zapada si a bulgarelii din curtea scolii.
Atmosfera Sarbatorilor de Iarna a fost accentuata de peisajul de un alb imaculat ce ne era oferit de catre natura. Crengile copacilor imbracati cu fulgi de nea sclipeau in razele soarelui timid care iesea din nori pentru a ne incanta, oferindu-ne imaginea unei paduri de argint,a unui peisaj de poveste. Si pentru prima data in ultimii ani… am avut zapada de Craciun. Nu asa multa precum cea care urma sa vina. Astfel in ianuarie si februarie am avut zapada cat in ultimele cinci ierni in total. Martisorul insa … ne-a pacalit. 1 Martie a venit cu o temperature de 10-11 grade, soare si ghiocei. Dupa doua zile din nou friiig. Am zis ca e vremea schimbatoare dupa cum spune traditia ca e in zilele Babelor. Si am asteptat sa treaca cele 9 zile. Si au trecut. Iar temperaturile au continuat sa scada iar fulgii sa cada, asternandu-se din nou plapuma alba, spre exasperarea tuturor.M-am saturat de iarna! Pana peste cap! La inceput mi se parea foarte fain ca avem in sfarsit o iarna adevarata. Dar dupa ce zi de zi trebuie sa ma imbrac atat de gros si tot sa imi fie frig, sa fie tot timpul ud, toata lumea sa fie racita. Stop! E prea mult! Vreau PRIMAVARA! Dar nu ramane decat sa asteptam ... numai ca nu mai am rabdare! Abia astept sa vad toti pomii infloriti, iarba verde si cruda, lalele ,zambile sau lacramioare; sa simt mirosul proaspat si placut care zace in aer. Abia astept sa scap de toate hainele groase... de pulovere, haine de lana sau geci pufoase si sa le fac loc tricourilor, cardiganelor, camasilor cu maneca scurta sau 3/4, pantalonilor subtiri, fustelor si balerinilor. Abia astept sa se topeasca zapada si sa fie uscat pamantul ca sa nu calc in toate baltile si sa ma pot plimba in voie. Poate in 21 martie va veni… sau poate vom avea un Paste inzapezit?! Sper totusi la prima varianta 8->

No comments:

Post a Comment

Pages

Search This Blog